Despre stilul business casual cu Vlad Maris

L-am rugat pe Vlad Maris, unul din cei mai cunoscuti consilieri de imagine din industria vestimentara barbateasca, sa ne ofere cateva raspunsuri la intrebarile despre vestimentatia de business.

Se vorbeste tot mai des despre o evolutie a stilului formal spre stilul business casual la serviciu. Ce ne puteti spune despre asta?
Se vede o evolutie clara a stilului adoptat de mediul de business in ceea ce priveste vestimentatia. Daca ne uitam la filmele anilor ‘90-2000 (deci acum mai putin de 20 de ani, mai putin de o generatie) vom putea observa un proces de transformare a stilului strict, aproape scortos, rigid, greu de atins, exclusivist intr-un stil mai relaxat ce include elemente ale dinamicii vietii actuale. Traim vremuri interesante, am observat in ultimii ani o afevarata revolutie in modul in care se imbraca barbatii la birou in Romania. Bineinteles, companiile mari impun niste limite prin politicile de dress code, insa as vrea doar sa va spun ca pana si parlamentarii britanici din Camera Comunelor nu mai sunt bligati de codul vestimentar sa poarte cravata!

Ce presupune, mai exact, stilul business casual?
Practic transformarea se refera la evolutia de la combinatia costum – camasa – accesorii  la combinatii de pantaloni – camasa – jacheta – accesorii. Astfel, avem sansa sa evadam din monotonia stereotipului si sa folosim vestimentatia pentru a ne reprezenta pe noi ca individ depasind rolul de eticheta a domeniul in care activam.
Putem elabora la nesfarsit, insa as vrea sa punctez un aspect pe care eu il consider important: aparent, multi barbati considera ca jeansii sunt adecvati unui stil business casual. Dati-mi voie sa clarific: nu sunt.
Inteleg si de unde vine confuzia – sunt multe articole online care definesc in multe feluri stilul business casual si ofera sfaturi care se dovedesc de cele mai multe ori gresite. Astfel, barbatii ajung sa se imbrace periculos de aproape de casual.

De ce periculos de aproape?
Daca luam exemplul unui eveniment la care este stabilit un dress-code, toti sunt asteptati sa respecte intocmai acel cod.
Stilul business-casual este un stil in sine si nu o varianta mai eleganta a stilului casual. Adica daca alegem sa preluam cateva articole din hainele casual pe care le purtam la intalnirile cu prietenii si sa le adaugam unor elemente vestimentare elegante, nu vom reusi niciodata sa ridicam tinuta la nivelul business casual.
Ideea din spatele stilului business casual este de a proiecta o imagine profesionala adaugand elemente casual. Astfel vom avea o imagine ingrijita si aranjata, si totusi, relaxata in acelasi timp. Totusi, nu prea relaxata!
Secretul sta tot in felul in care ti se potrivesc hainele.
Stilul business casual cuprinde de la costume fara cravata pana la duo-ul camasa si pantaloni. Orice e mai jos de-atat face parte din teritoriul casual.

Domnule Maris, sunt atat de multe optiuni in magazine. Si toate promit o imagine impecabila. Cat de mult ne putem baza pe aceasta promisiune?
In primul rand, daca alegem imbracaminte de serie trebuie sa ne asteptam sa nu se potriveasca. Motivul este unul foarte simplu – imbracamintea de serie presupune marimi standard. Foarte putini oameni se potrivesc cu marimile standard si asa ajung sa cumpere haine nepotrivite cu marimi nepotrivite. Oamenii nu sunt manechini si hainele ar trebui sa se potriveasc pe om si nu invers.
In al doilea rand, modul in care alegem si potrivim, asortam, hainele, incaltamintea, accesoriile, culorile si texturile tin de stilul fiecarui domn in parte si noi, la Maris Made to Measure, ii consiliem pe clientii nostri si in privinta acestor aspecte.

Care sunt cele mai mari greseli de vestimentatie la birou?
Eu as numi cea mai mare greseala purtarea unor haine care nu ni se potrivesc. De obicei o vestimentatie care nu ni se potirveste ne este incomoda si ne face sa ne simtim inconfortabil ceea ce se transmite inevitabil in comportamentul nostru.
Pe de cealalta parte, o tinuta care ni se potriveste ne da acea incredere in noi, in imaginea noastra, in ceea ce suntem si ceea ce putem face, incredere care se transpune in succesul nostru la birou.
Cand mergi la o intalnire despre care nu cunosti detalii despre standardul de vestimentatie este mai bine sa te imbraci mai mult spre formal decat sa te imbraci casual. Cel putin asa te vei asigura ca te-ai prezentat ca un profesionist.

Ce inseamna, mai exact, made-to-measure?
Made to Measure înseamnă alegerea materialelor şi luarea măsurilor într-un mod neinvaziv, folosind şabloane şi ajustări în funcţie de preferinţele clientului, astfel încât costumul sau cămaşa să se potriveasca perfect măsurilor şi conformaţiei acestuia.
Unul din punctele noastre forte o reprezinta consilierea oferita de reprezentantii Maris MTM. Pe langa luarea masurilor si livrarea unor produse impecabile care sa se potriveasca perfect conformatiei clientului, noi oferim sfaturi despre stilul pe care sa-l adopte clientul in functie de mediul de lucru si personalitatea sa.

Vlad Maris, Managing Partner Maris Made to Measure

2018-10-03T11:24:38+00:00

Leave A Comment